niedziela, 28 sierpnia 2011

Czy Jezus to Michał ?

Świadkowie Jehowy i niektóre inne wyznania uczą,że Jezus będąc w niebie był Michałem[Archaniołem].Kiedyś w to wierzyłem bez żadnych wątpliwości,ale jak to u mnie bywa,czytam Pismo i niekiedy coś zwróci moją uwagę i zacznę wątpić w swoje zrozumienie,tak było i tym razem,ale to z powodu forum i ludzi,którzy rzucili na te nauki trochę innego światła.Obecnie jednak po studium Pisma uważam,że Jezus to rzeczywiście Michał,był pierwszym stworzeniem Boga,doskonałym Archaniołem,najwyższym zaraz po Ojcu.Wszyscy Aniołowie byli i są Mu nadal oddani/posłuszni.
Skoro napisałem,że doszedłem do tego wniosku po lekturze Pisma Świętego to zacznijmy ową lekturę.

Dan 12:1,2
W owym czasie powstanie Michał, wielki książę, opiekun synów twojego narodu. Będzie to czas ucisku, jakiego nie było, odkąd naród istnieje, aż do tego czasu. W tym czasie zostanie oswobodzony twój naród, wszyscy, którzy się znajdą wpisani w księdze.
Wielu śpiących w prochu ziemi obudzi się: jedni do życia wiecznego, inni ku hańbie i wiekuistej zgrozie.
W tym czasie gdy powstanie Michał oswobodzony zostanie twój naród,o czym to mówi?Nie wydaje mi się by to wymagało komentarza.
słowo powstanie często odnosi się do objęcia władzy:

Mic 5:3 I powstanie, i będzie rządził w mocy Jahwe

Jeżeli powstanie Michał czyli obejmie władzę to 'Wielu śpiących w prochu ziemi obudzi się'
czyli zmartwychwstanie.

1Ts 4:16
że na dany znak, na głos archanioła i dźwięk trąby Bożej, sam Pan zstąpi z nieba, a zmarli w Chrystusie powstaną pierwsi.
Jan 5:28,29
Nie dziwcie się temu, bo zbliża się godzina, w której wszyscy spoczywający w grobach usłyszą Jego głos.[Chrystusa]
Wtedy ci, którzy dobrze czynili, wyjdą, aby zmartwychwstać i żyć, a ci, którzy źle postępowali, aby zmartwychwstać [i iść] na potępienie.

1. Michał powstanie i nastąpi zmartwychwstanie. (Dan 12:1,2)
2.Jezus zstąpi na głos archanioła i nastąpi zmartwychwstanie. (1 Tes 4:16)
3.Na głos Jezusa następuje zmartwychwstanie. (Jan 5:28,29)

Czyli ile zmartwychwstań trzy ?

a jeśli JEDNO, to archanioł Michał z głosem archanielskim musi być Jezusem i na głos archanielski Jezusa następuje zmartwychwstanie.

 Kolejne ciekawe wersety:
Hebrajczyków 1:4: On [Jezus] o tyle stał się wyższym od aniołów, o ile odziedziczył wyższe od nich imię

Jezus stał się wyższym od Aniołów o tyle o ile odziedziczył od nich wyższe imię,czy nie przypadkiem o tym tu czytamy ? Ja uważam,że jak najbardziej tak,o tym tu czytamy.Czyli Jezus jest wyższy od Aniołów a właściwie to STAŁ SIĘ od nich wyższy.

Filip. 2:8-I postawą znaleziony jako człowiek, sam się poniżył, będąc posłusznym aż do śmierci, a to śmierci krzyżowej.
9. Dlatego też Bóg nader go wywyższył i darował mu imię, które jest nad wszystkie imię;
(BG)
Teraz zestawmy ze sobą te dwa wersety

-Bóg nader go wywyższył i darował mu imię
oraz
- o ile odziedziczył wyższe od nich imię

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz