sobota, 27 sierpnia 2011

Czy Jezus jest Bogiem Wszechmocnym/Jak JHWH.

Zacznę najpierw od tego,że Nie używam formy imienia Bożego Jehowa/Jahwe czy innych używam Tetragramatonu JHWH ponieważ nie jestem pewny jak należy wymawiać to imię.Nie wierzę w Trójcę Świętą.[NIE JESTEM ŚWIADKIEM JEHOWY,chciałbym by każdy o tym wiedział,choć w wielu kwestiach się z nimi zgadzam to w wielu kwestiach moje wierzenia są różne od ich wierzeń]

Temat ten chcę poświęcić mojemu poznaniu osoby Jehoszua ha Meszijah [pl.Jezus].Osobiście i na podstawie Biblii wierzę,że Jezus to Syn Boży,Syn Boga Wszechmocnego,Najwyższego.Nie jest mu równy ani współistotny,nie jest też tym samym Bogiem,jest odębną istotą,istotą niższą i poddaną Ojcu.

Podam kilka wersetów i wytłumaczeń,które uznaje za prawidłową wykładnie Biblii.

1. Gdyby Jezus był wszechmocnym Bogiem,nie musiałby oddawać swojej władzy Ojcu,ponieważ jest mu równy.Jednak jest inaczej,Jezus odda władzę królewską Bogu.

1 Kor. 15:24-Potem nastanie koniec, gdy odda władzę królewską Bogu Ojcu, gdy zniszczy wszelką zwierzchność oraz wszelką władzę i moc.
(BW)

2. Jezus nie jest też wszechwiedzący:

Mar. 13:32-Ale o tym dniu i godzinie nikt nie wie: ani aniołowie w niebie, ani Syn, tylko Ojciec.
(BW)


Czy ten werset nie świadczy o tym,że Jezus jest niższy od Boga ? Ja uważam,że tak i dlatego o tym teraz pisze.

3.Jezus jest nazywany POCZĄTKIEM STWORZENIA BOŻEGO,to tak jak ja bym stwarzał rysunki i powiedział-"Ten rysunek jest 'POCZĄTKIEM MOJEGO STWORZENIA'

Obj. 3:14-A do anioła zboru w Laodycei napisz: To mówi Ten, który jest Amen, świadek wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego:
(BW)
[W jednym z kolejnych postów postaram się napisać coś o tym,że Jezus nie istniał od zawsze,że jednak został On stworzony]


4.Jezus,Bóg wszechmocny nie mógłby być sługą a jednak nim jest:

Dz.Ap. 3:26-Wam to Bóg najpierw, wzbudziwszy Syna swego, posłał go, aby wam błogosławił, odwracając każdego z was od złości waszych.
(BW)

Użyte tu słowo SYNA,jest błędem w tłumaczeniu a wręcz manipulacją,gdyż słowo tu użyte to: παῖδα [paida]oznaczające SŁUGĘ,CHŁOPCA,MŁODZIEŃCA, Użyto tego słowa 5 razy w Nowym Testamencie również w Dziejach Apostolskich 3:13 gdzie też oddać należy je jako Sługa.Słowa παῖδα w żadnym wypadku nie należy tłumaczyć na Syn,jest to karygodny błąd.
Prawidłowy przekład Tego wersetu brzmi: 
Dz.Ap. 3:26-Wskrzesiwszy swego Sługę, Bóg najpierw posłał go do was, aby wam błogosławił, odwracając każdego z was od waszych niegodziwych czynów”.

5. I najważniejsze na koniec,Ojciec jest większy od Syna.Tak samo jak w życiu,jest starszy,jest silniejszy,jest mądrzejszy.

Jan. 10:29-Ojciec mój, który mi je dał, jest większy nad wszystkich i nikt nie może wydrzeć ich z ręki Ojca.
(BW)
Jan. 14:28-Słyszeliście, że powiedziałem wam: Odchodzę i przychodzę do was. Gdybyście mnie miłowali, tobyście się radowali, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest niż Ja.
(BW)

Wielu Ludzi sprzecza się i mówi"Ale Jezus jest nazwany w Biblii Bogiem"odpowiadam wtedy"Dobrze,ale Aniołowie także,Mojżesz również został nazwany Bogiem,królowie i inni ludzie też,sam szatan nazywany jest bogiem.Czy w takim razie są oni Bogami Wszechmocnymi,takim jak JHWH?"

Dz.Ap. 14:11-A gdy ujrzał tłum, co Paweł uczynił, zaczął wołać, mówiąc po likaońsku: Bogowie w ludzkiej postaci zstąpili do nas.
(BW)
Ps. 82:1-Psalm Asafowy. Bóg wstaje w zgromadzeniu Bożym, Pośród bogów sprawuje sąd.
(BW)
Dz.Ap. 12:22-Lud zaś wołał: Boży to głos, a nie ludzki. [Mowa tu o Herodzie]
(BW)
Czy te wersety potwierdzają,że te osoby,istoty są Bogami Wszechmocnymi? Ja mam jednego Boga,nie mam ich 100 czy 200 bo nie jestem Poganinem.Gdybym był politeistą,to mógłbym powiedzieć o tak to są bogowie ale mniejsi od JHWH,ale nie powiem tego bo jestem monoteistą i mam Jedynego Boga i Wierzę,że ten Bóg ma swojego Syna,który nie jest mu równy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz